zaterdag 25 april 2009

Skies over Holland


Dat Hollandse luchten fascinerend kunnen zijn weten we. Vanuit mijn afstudeerhok in Wageningen kon ik er vaak van genieten. Met de sterk wisselende weersomstandigheden hier, leveren de galicische luchten echter ook een prachtig schouwspel op. Behalve dat, zijn ze ook fotogeniek zodat ik, tot mijn grote vreugde, mijn hobby hier volop kan beoefenen. Echte Ruysdaals zijn het het nog niet, maar ben toch best tevreden. Zie enkele resultaten hieronder:


Uitzicht over de Romeinse muur die om de stad loopt, in de verte zie je de kathedraal


Een stukje van de kathedraal


Net buiten de stad begint het platteland al, hier de overgangszone: recreatie, volkstuinen, huisjes en de straat met appartementen waaraan ik woon op de achtergrond.


Het gemeentehuis

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marlies,
    mooie foto's! Kan niet wachten om straks alles in het echt met jou te kunnen bekijken.
    liefs, Mathijs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marlies,

    Zoals Mathijs al aangeeft, mooie foto's, mooie luchten. Zijn je ouders goed aangekomen? Geef even door dat de asperges uitstekend waren en dat we vandaag nwe gestoken hebben.

    Koninginnedag vandaag is een drama geworden, maar dat zul je wel op het nieuws gehoord hebben.

    Het is hier warmer.

    Groeten van Klaas en Grietje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee,

    Het ziet er eindelijk naar uit dat het weer bij jullie beter is dan hier!
    De skies boven holland zijn dik, grijs en vol regen. Ik heb er net even van kunnen genieten toen ik door een dikke bui naar huis fietste.
    Ik hoop dat je het leuk hebt gehad aan zee!

    liefs,
    Jorien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd
    wil je dat tegen geertje zeggen?

    leuk al die stukjes die je schrijft en de prachtige foto's!!!
    heel veel succes met alles en geniet van het bezoek dat er komt.

    groeten
    Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de reacties! Inmiddels is het hier ook warm geworden, met papa en mama gaat ook alles goed. Gisteren hebben we mama's verjaardag gevierd in Santiago en daarvoor genoten van een (voor mij) korte vakantie aan de kust. Daarover later meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heej,

    leuk je verhalen te lezen! Het lezen Was er een tijdje niet van gekomen maar ben nu weer helemaal op de hoogte ;) Heel veel plezier! Volgens mij komt dat wel goed en lijkt het leven daar wel steeds meer op dat in Wageningen te lijken (koffiedrinken...) :p Haha!

    Liefs, Annelien

    BeantwoordenVerwijderen